IT and Assessment Department
Some of the improvements approved by the Faculty that are currently being implemented are the following:
Online Learning Resources Bank
This is an on-going project which aims at providing further practice activities to facilitate the learning process for students of all levels and backgrounds. This bank will be available in the resources section.
%
completed
Exam Samples
Examples of marked writing and speaking tests provide examples of satisfactory performance at B1, B2, and C1 levels of the CEFR. This is especially intended to help independent study students.
%
completed
School survey
Feedback from students is crucial for improvement. We conduct an online end-of-course survey of students’ opinion every year not only about the teaching staff but also the administrative staff and school management to know in which aspects things could be improved. The qualitative and quantitative data resulting from the survey is analysed so that we can suggest possible improvements for the following course.
%
of students who are totally dissatisfied with the School location
%
of students who are satisfied with the School's management of resources
%
of students who would recommend EOI Alcalá de Guadaíra to other people
%
of students who claim to be 'Very satisfied' with their classes
[…] En ese aspecto sí que la opinión generalizada del alumnado es una indignación absoluta, pues no creo que sea de recibo seguir manteniendo la Escuela Oficial de Idiomas de Alcalá de Guadaíra en el edificio actual, por la precariedad de sus condiciones. No sólo en cuanto a la incomodidad que supone la falta de infraestructura, de aire acondicionado, de racionalidad en la distribución de las aulas, etc.para los alumnos. También en cuanto al personal del centro (profesorado, administración, limpieza), que tienen que sufrir las mismas incomodidades que los alumnos y durante más tiempo. Por ejemplo, el “cubículo” donde tiene que trabajar el personal de Secretaría, sin aire acondicionado y recibiendo el sol durante prácticamente todo el día. Pero lo peor de todo esto es la absoluta falta de seguridad del edificio, sobre todo en el caso de que se produjese un incendio. Y pongo sólo un ejemplo: Si ésto llegara a producirse, sospecho que de los alumnos que hubiese en el aula 5 no se salvaría ninguno. Así de dura veo la situación. El único acceso al aula 5 hay que hacerlo atravesando el aula 4, y lo mismo para salir. Y encima la puerta se abra hacia dentro. ¿De quién sería la responsabilidad en caso de un suceso de esa clase? ¿Habrá que esperar a que ocurra una desgracia para que se traslade la Escuela a un edificio digno de albergar seres humanos con unos mínimos de confort y seguridad?
El trato humano, La profesionalidad del personal docente. El ambiente de la escuela en general. La relación en clase entre el alumnado y el/la profesor/a.